Sigorta sorunu bizi Koç’la buluşturdu.
Erbil’deki otelin işletmesini Divan üstlenirken 104 milyon dolarlık yatırımı Elegan grubunun sahibi olan Sarp Turanlıgil, ilk başta Kempinski ile anlaşma yaptığını, ülkede sigorta olmadığı için bu grubun yatırımdan vazgeçtiğini sonrasında Koç grubu ile el sıkıştıklarını anlattı. Bu sırada Kuzey Irak’ta büyük yatırım alanında ilk sigortayı dayük grupların bölgeye akın ettiğini ifade ederek, “Uluslararası zincirlerden Kempinski, Marriott, Swiss Hotel ve Sheraton yatırım için geliyor. İkisi inşaata başladı. Ancak hizmet vermeye başlamaları 5 yıl alır” dedi.
104 MİLYON DOLARLIK YATIRIM YILDA 50 MİLYON DOLAR CİRO HEDEFLİYOR
Lüks otel yatırımıyla Kuzey Irak’ın bu alandaki en büyük girişimine imza atan Divan, bölgede sigorta sorunun çözümüne de öncülük etti. Bunu gören Kempinski, Marriott, Swiss ve Sheraton art arda yatırım kararı aldı
Erbil
Koç grubunun turizm alanında 56 yıllık geçmişi olan Divan oteller zinciri ilk yurtdışı operasyonuna Kuzey Irak’ın Erbil kentindeki “5a” yıldızlı (5 ile 7 yıldız arasındaki kategori) otelle başladı. 2016’ya kadar 26 otel hedefi bulunan Divan yurtdışı yatırımlarına Bakü ve Budapeşte ayaklarıyla devam edecek. Divan, Erbil’e alanın iddialı uluslararası marka zincirlerden önce girmenin avantajını kullanmak istiyor. Yıllık ciro hedefi ise 50 milyon dolar.
Önceki gece 2 bin 500’ü aşkın davetlinin katılımıyla gerçekleşen resmi açılışa Kuzey Irak’ın Başbakanı Neçirvan Barzani, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner, Koç Holding Turizm, Gıda ve Perakende Grubu Başkanı Tamer Haşimoğlu, Enerji Grubu Başkanı Erol Memioğlu ve grubun çok sayıda üst düzey temsilcisi katıldı.Tamer Haşimoğlu açılış öncesi yaptığı sohbet toplantısında Erbil sonrası Bakü (Azerbaycan) ve Budapeşte (Macaristan) otellerinin bu yıl içinde açılacağını söyledi.
16 yeni otel geliyor
Şu anda 10 otele ulaşan Divan, içeride de Adana, Gaziantep, Diyarbakır ve İstanbul (Güneşli) otellerini halkaya katmaya hazırlanıyor.
“Hedefimiz 2016’ya kadar 26 otel” diyen Haşimoğlu, Divan markaları yanında alt markaları olan iş oteli konseptli Divan Express otelleriyle de dünyanın önemli metropollerine ve Türkiye’nin iş potansiyeli olan gelişen şehirlerine açılmayı hedeflediklerini belirtti.
Yurtdışı hedefini bölgedeki ülkeler olarak özetleyen Haşimoğlu’na “Sıkıntıdaki Avrupa’da fırsat olursa satın alma olabilir mi?” diye sorulduğunda, “Beklentimizi karşılayacak otel varsa gireceğiz. Çalışmalarımız var” dedi.
Neden Kuzey Irak?
Erbil yatırımı hakkında bilgi veren Haşimoğlu şunları kaydetti: “Irak’ın dördüncü büyük kenti ve 2 milyon nüfus var. Ticari önemi artan bir merkez haline geldi, geliyor. 3 Türk havayolu şirketi haftada 20 sefer yapıyor ve 16 hayayolu şirketi 23 destinasyona çıktı. Havaalanı 2.5 milyon kişi kapasiteli ve şu anda 1-1.5 milyonluk kapasitesi kullanılıyor.”
Kuzey Irak’a sushi getirdi
Uzun süreli konaklama hizmeti de verecek olan otelde oda fiyatları 255 dolardan başlıyor. Divan zincirinin Genel Müdürü Marcos Bekhit ise bekledikleri geliri yıllık 50 milyon dolar olarak açıkladı. Şu anda oda fiyatlarının İstanbul’un altında olduğunu ancak zamanla fiyatların yükseleceğini dile getiren Bekhit, otelde açtıkları suşhi restoranının Erbil’de ilk olduğunu ve çok ilgi gördüğünü anlattı. Haşimoğlu, 2011 ‘in 2010’a oranla çok iyi bir yıl olduğunu ve yüzde 20’lik bir büyümeyi yakaladıklarını söyledi. 2012’de ise büyüme planlarının hızla hayata geçeceği için bu yıl yüzde 25 – 30 büyüme beklediklerini anlattı. Haşimoğlu, grubun turizm cirosunun 1 milyar dolara ulaştığını ifade etti.
15 bin $’lık kral dairesi
228 odalı Divan Erbil’de kral dairesi aylık 15 bin dolar. Son model bir BMW otomobil ve her türlü hizmetin bedava verildiği kral dairesinde, ilk müşteri Güney Koreli bir petrolcü oldu. Otelde free shop mağazası da açıldı ve pasaportla uygun fiyatlı, vergisiz alışveriş yaplıyor.
Otel bünyesindeki dev balo salonunu ise Beymen yatırımı süslüyor. Beymen’in yanı sıra uluslararası marka ürünlerinin satıldığı mağazada ilk 10 günde 7 bin dolarlık çantalar, 5 bin dolarlık kıyafetler adeta yok satıyor. Yeni siparişler verildi. Mağaza yıllık 10 milyon dolar ciro hedefliyor.